TAKE A WALK

Mitt bloggande har verkligen vart skitdåligt senaste veckan men det har vart supermycket i skolan nu första veckan, har haft ett stort prov, har massa grejer att göra i samma ämne tills uppdragsredovisningen på onsdag och jag har somnat tidigt varje kväll. Fyllde år i torsdags, fick jättefina grejer som jag tänkte visa i ett annat inlägg.
 
Idag har jag tränat och har hunnit tvätta en del av mina sminkborstar.
Jag brukar göra det ungefär 2-3 gånger i månaden eller när jag känner att dom är alldeles för äckliga.
Tvättade de jag använder dagligen nyss.
Jag blöter först borsten (som på första bilden) sen tar jag bara tvålen som står framme och blandar borsten i tvålen (som på andra bilden, där har sminket lossat från borsten) sen sköljer jag bara av dom igen och lägger dom på en handduk.
En sak som är otroligt viktigt är att alltid ha själva neråt så att det inte kommer vatten ner i fästet, samma när man lägger dom på handduken, lägg med skaftet lite högre så vattnet rinner neråt för kommer det massa vatten där själva stråna sitter fast kan de släppa och de faller av.
Låter dom ligga sådär tills dom är torra, så otroligt enkelt!!
 
 
Har NI några önskeinlägg? Vill ni att jag ska skriva/tipsa/osv om något speciellt?? Ni får mer än gärna kommentera det nedanför för att jag har sån otrolig bloggtorka just nu och har inga idéer!
 
Ha en bra lördag, kram!
 
 
 

Kommentera här: